Logo NU.nlNU.nl
  • Voorpagina
  • Net binnen
  • Populair
  • Algemeen
  • Economie
  • Sport
  • Media en Cultuur
  • Achterklap
  • Shop
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Uit andere media
    • Video
    • Podcast
    • Weer
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Het Woord
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • NUfolder
    • NUshop
    • Tickets
Vrijdag 9 juni 2023 | Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Ketheltunnel

Ketheltunnel weer open na vervanging ziek personeel, grote drukte bij Rotterdam

Door NU.nl

16 mei 2022 om 07:07Update: een jaar geleden
nujij comment1.4K reacties
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail
De Ketheltunnel, onderdeel van de A4, is maandagochtend bijna de hele ochtendspits lang dicht geweest. Volgens Rijkswaterstaat was er niet genoeg personeel om de tunnel te bedienen. Twee medewerkers meldden zich vanmorgen ziek en het was niet mogelijk om op korte termijn vervanging te regelen. Als gevolg van de afsluiting was sprake van een zware ochtendspits bij Rotterdam en elders in Zuid-Holland.

Rond 8.30 uur ging de tunnelbuis richting Den Haag weer open. Niet lang daarna kon ook het verkeer richting Rotterdam weer door de tunnel rijden.

Rijkswaterstaat meldde dat twee medewerkers, onder wie de tunneloperator, zich ziek meldden vanochtend. Pas nadat andere werknemers hun diensten hadden overgenomen, kon de tunnel weer open.

Als gevolg van de wegafsluiting ontstond aan het begin van de ochtendspits forse vertraging rond Rotterdam, met name op de A4 en de A15. Het verkeer kon tijdelijk omrijden over de A13 en de A20.

De Ketheltunnel wordt dag en nacht vanuit de verkeerscentrale van Rijkswaterstaat in het Zuid-Hollandse Rhoon bediend en bewaakt door een tunneloperator. Zonder personeel kan Rijkswaterstaat de veiligheid in de tunnel niet garanderen.

Rijkswaterstaat gaat ervan uit dat het personeelstekort door ziekte een eenmalig incident is en verwacht niet dat de tunnel vaker om deze reden dicht moet. Een woordvoerder ontkent dat de verkeerscentrale kampt met een algeheel personeelstekort.

De Ketheltunnel is een zogeheten landtunnel: hij kruist geen rivier of kanaal. De tunnel ging in 2015 open.

Deze inhoud kan helaas niet worden getoondWij hebben geen toestemming voor de benodigde cookies. Aanvaard de cookies om deze inhoud te bekijken.
Beeld: ANP
nujij comment1.4K reacties
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail

Lees meer over:

Binnenland

NUjij: Uitgelichte reacties

Devymetal
Expert gevaarlijke stoffen
16 mei 2022 om 11:15
Ik was rond 08:00 bij de A20 en dat omleiden werkte prima. In een half uurtje toch aangekomen in Spijkenisse. We vinden er allemaal wat van, maar wat als de tunnel open was gelaten en er een ongeluk was gebeurd zonder toezicht? Dan hadden we ook allemaal boze reacties geplaatst hier met het feit dat we zomaar toezichtloos een tunnel open hadden gelaten die zich daar niet toe leent. Het lijkt er op dat het management een wijze les heeft geleerd. 1 iemand kunnen vervangen met een ander is dus niet genoeg als die 2 allebei ziek zijn. Les geleerd, dank voor de veiligheid! (lijkt mij boven wat verkeersdrukte te gaan)
Respect: 👍 14Reacties: 💬 2
Reageer
EthirNandor
16 mei 2022 om 11:12
Ik schrik er van dat er blijkbaar voor elke tunnel in Nederland iemand 24/7 naar een beeldscherm zit te kijken. Voor 24/7 diensten heb je dus een team van +/- 5 a 6 man nodig. Per tunnel. Dat is toch niet meer van deze tijd? Waarom niet een detectiesysteem dat ziet dat er verkeer stilstaat, of een camera die ingaande en uitgaande nummerborder controleert, en dan een centrale monitoring die gewoon alle tunnels in Nederland kan monitoren als er een waarschuwing is? Ik bedoel: veiligheid is belangrijk, maar ik vindt dit zwaar overtrokken en ouderwets. Dit verklaart mogelijk waarom wij BPM hebben en de hoogste benzineaccijnzen van Europa. Hoe zouden ze dit doen in landen als Oostenrijk en Italië die echt veel tunnels hebben? Kan het niet een beetje pragmatischer?
Respect: 👍 14Reacties: 💬 5
Reageer
nujij commentBekijk alle reacties


Aanbevolen artikelen


NUjij-reacties

nujij comment1.4K reacties

Net binnen

  • 02:42
    Trump opnieuw aangeklaagd: ook voor opslag geheime documenten op landgoed
  • 00:46
    Russische man omgekomen na aanval van haai in Egypte
  • 00:38
    Meer samenwerking tussen VS en VK om Rusland en China tegenwicht te bieden
  • 00:01
    Mensen met slaapproblemen hebben meer kans op een beroerte

Meest gelezen

  • 1
    Nederlands kind gewond geraakt bij mesaanval op speelplaats in Frankrijk
  • 2
    Joran van der Sloot met FBI onderweg naar VS voor uitlevering zaak-Holloway
  • 3
    Vier kinderen in levensgevaar na mesaanval Frankrijk, ook Nederlands slachtoffer
  • 4
    Zes mannen opgepakt omdat ze vrouw vanaf haar 13e zouden hebben misbruikt
  • 5
    Kanker bij actrice Shannen Doherty is uitgezaaid naar haar hersenen


Nieuwsvideo's

  • Zelensky bezoekt overstroomde regio Kherson na damdoorbraak
    Zelensky bezoekt overstroomde regio Kherson na damdoorbraak
  • Kate Middleton toont sportieve kant tijdens potje rugby
    Kate Middleton toont sportieve kant tijdens potje rugby
  • Tatoeages en PSV: zo werd Frits Philips het gezicht van Eindhoven
    Tatoeages en PSV: zo werd Frits Philips het gezicht van Eindhoven
  • Joran van der Sloot onder bewaking vervoerd voor uitlevering aan VS
    Joran van der Sloot onder bewaking vervoerd voor uitlevering aan VS

  • Voorpagina
  • Economie
  • Sport
  • Media en cultuur
  • Overig
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Uit andere media
    • Video
    • Podcast
    • Weer
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Het Woord
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • Copyright
    • Disclaimer
    • Privacy en cookiebeleid
    • Adverteren
    • Werken bij NU.nl
    • Verzekeringvergelijker
    • Privacy instellingen
  • Over NU.nl
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy en cookiebeleid
  • Adverteren
  • Werken bij NU.nl
  • Verzekeringvergelijker
  • Privacy instellingen

Volg ons op:

©2023 DPG Media B.V. – alle rechten voorbehouden