Bij een pindaverwerkingsbedrijf in het Brabantse Giessen heeft in de nacht van zondag op maandag een grote brand gewoed. 

Inmiddels is het sein brand meester gegeven. Twee werknemers zijn behandeld, omdat zij rook hadden ingeademd.

Dat meldt de veiligheidsregio. Over de schade aan het pand is nog niets te zeggen.

De brandweer Midden en West-Brabant meldt dat het vuur is ontstaan in een oven en zich via de leidingen heeft verspreid. In het pand was de nachtploeg aan het werk. 

De brandweer sloeg groot alarm, omdat het in het bedrijf gaat om een ''zeer brandbare combinatie van pinda's en olie''.

De brandweer is bezig met nablussen en mogelijk komt daarbij rook vrij in de directe omgeving. Het industrieterrein blijft afgezet. Omliggende bedrijven wordt geadviseerd ramen en deuren gesloten te houden.

Heeft u foto's van dit nieuws? Zet ze hier op NUfoto