De Kinderpostzegelactie van dit jaar heeft 9,1 miljoen euro opgeleverd. Het geld wordt ingezet voor hulp aan kwetsbare kinderen. 

De opbrengst is flink lager dan het jaar daarvoor. In 2013 werd 11,6 miljoen euro opgehaald, hetzelfde als het recordjaar daarvoor: toen stonden de prinsessen Amalia, Alexia en Ariane op de zegels.

De lagere opbrengst komt volgens een woordvoerster van de Stichting Kinderpostzegels vooral omdat er zo’n 10 procent minder kinderen meedeed aan de actie. ''En het regende op de dag dat ze langs de deuren gingen; dat zie je ook altijd terug in de verkoop.''

Dit jaar gingen in september bijna 200.000 basisschoolleerlingen van zo'n 4.700 scholen langs de deuren. Zij gaan vanaf woensdag de bestelde postzegels bezorgen.

Rijksmuseum

De kinderpostzegels werden dit jaar door Stichting Kinderpostzegels en PostNL samen met het Rijksmuseum uitgebracht. Op de zegels staan kinderen afgebeeld die bekend zijn van kunstwerken uit het museum. Het thema was "Laat kinderen leren".

Vorig jaar deden ruim 211.000 kinderen van een kleine 5.000 scholen mee.