McDonald's Nederland is per direct gestopt met de verkoop van de Small Wrap Saté, nadat een klant is overleden door een allergische reactie op de wrap.

Dat bevestigt woordvoerster Debbie de Wagenaar tegenover NU.nl, na berichtgeving van nrc.nl vrijdag. 

McDonald's Nederland werd vorige week op de hoogte gesteld van het feit dat een 17-jarige jongen in het ziekenhuis was opgenomen, na een ernstige allergische reactie op de wrap die hij zaterdag 22 maart had gegeten in een McDonald's in Amsterdam. Vlak erna kreeg De Wagenaar het bericht dat de jongen was overleden. 

"Wij hebben besloten om per direct de verkoop van de Small Wrap Saté te stoppen. Het is een goed product en toch zijn wij uit respect naar de familie van de overleden jongeman tot deze beslissing gekomen", aldus De Wagenaar tegen NU.nl.

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) zegt dat er geen onderzoek naar het incident komt. Volgens een woordvoerder is de voedselveiligheid niet in gevaar geweest.