Bij een brand in een zorginstelling voor blinden en slechtzienden in de Brabantse plaats Vught is maandagavond een 78-jarige bewoner zwaargewond geraakt.

De man liep in zijn appartement zware brandwonden op over zijn hele lichaam en is naar het ziekenhuis vervoerd, zo liet de regiodirecteur van het blindeninstituut Visio weten.

Medewerkers hadden de brand snel onder controle, nog voor de gealarmeerde brandweer was gearriveerd. Daardoor zijn andere bewoners niet in gevaar geweest.

De brand ontstond door een brandende sigaret. Dat blijkt dinsdag na onderzoek.