Brand in flat Assen door veel kerstverlichting

De brand in een flat in Assen waardoor maandagochtend 16 mensen uit hun woning moesten worden geëvacueerd, is waarschijnlijk ontstaan door kortsluiting. 

In de woning waar het vuur woedde, stond heel veel kerstverlichting die met allerlei stekkerdozen aan elkaar was gekoppeld. Dat meldde de politie maandag.

De brand ontstond in de vroege ochtend op de zevende verdieping van de flat aan de Amstelstraat, waar mensen beschermd wonen.

Het vuur was snel geblust. Maar omdat er veel rook was, ontruimde de brandweer de hele verdieping. Vijf mensen hadden rook ingeademd. Drie van hen werden naar het ziekenhuis gebracht, de twee anderen naar een huisartsenpost.

De meeste bewoners konden maandagochtend terugkeren. Alleen de woning waar de brand uitbrak, is voorlopig onbewoonbaar.

Lees meer over:
Tip de redactie