Een persoon die bij een woningbrand in Diepenheim in Twente gewond raakte, is zaterdagochtend in het ziekenhuis aan zijn of haar verwondingen bezweken.

Een gewond kind is overgebracht naar het ziekenhuis. Dat meldde de brandweer. Omwonenden hadden het kind uit de brandende woning gehaald.

De brand was in de nacht van vrijdag op zaterdag ontstaan door een oververhitte frituurpan op het fornuis. Dat meldde de politie Twente. 

De vrouw moest door de brandweer in veiligheid worden gebracht en gereanimeerd. Beide slachtoffers zijn met spoed overgebracht naar het ziekenhuis.

Bij de brand zijn ook twee honden om het leven gekomen. De slangen die in het huis waren, worden opgehaald door de dierenambulance.