Een Sittardenaar is in de nacht van zaterdag op zondag tijdens een brand gered van het dak van een appartementencomplex. Dat maakte de brandweer bekend.

De man was in zijn woning op de derde etage met een brandende sigaret op de bank in slaap gevallen. Waarschijnlijk is de sigaret de oorzaak van de brand geweest.

Door de hevige rookontwikkeling als gevolg van de brand slaagde de man er niet in om naar beneden te gaan. Hij vluchtte daarom uiteindelijk het dak op. Daar heeft de brandweer hem met een hoogwerker van afgehaald.

De man woonde in een gebouw van de Regionale Instelling voor Beschermd Wonen aan de Tuddernderweg.

Rook ingeademd

Twee andere bewoners van de instelling hadden bij de brand te veel rook ingeademd. Het ambulancepersoneel behandelde hen ter plekke.

De bewoners van het complex werden tijdelijk opgevangen in een naburig gebouw. Na ruim een uur konden de bewoners van de onderste twee verdiepingen weer terug. Voor de bewoners van de derde etage heeft de stichting vervangende woonruimte gezocht.

Upload foto's bij dit nieuws via NUfoto