De bewoners van 16 seniorenappartementen in Sliedrecht hebben vrijdagavond hun huis moeten verlaten vanwege een brand.

Dat meldde de politie. Een naastgelegen leegstaand winkelpand vatte vlam en zorgde voor veel rookontwikkeling.

De brand aan de Kerkbuurt in Sliedrecht brak 's avonds om kwart voor 9 uit. Op dat moment was niemand in het gebouw aanwezig.

Drie bewoners in de omgeving van het brandende pand hebben rook ingeademd, maar konden ter plekke behandeld worden door het ambulancepersoneel. Ze hoefden niet naar het ziekenhuis. Enkele geëvacueerde bewoners werden opgevangen in een brandweerkazerne. Anderen konden terecht bij familie en buren.

De brand werd na enkele uren geblust. Aan het einde van de avond konden de bewoners weer naar huis.

Na metingen bleek dat er geen schadelijke stoffen zijn vrijgekomen, meldt de politie. Er komt nog een onderzoek naar de oorzaak van de brand.