Zo'n 24 bewoners van een appartementencomplex in Hoensbroek moesten maandagavond tijdelijk hun huis uit omdat er brand was uitgebroken in een berging onder het flatgebouw.

De bewoners zijn opgevangen in een nabijgelegen buurthuis, maakte de brandweer bekend. De oorzaak van de brand is onbekend. Niemand raakte gewond.

De brand was snel geblust en de meeste bewoners konden snel weer terug naar hun appartement. De bewoners van drie appartementen moeten nog wat langer wachten. De brandweer had hun deuren ingetrapt omdat ze niet snel genoeg opendeden tijdens het brandalarm.

Die deuren moeten eerst vervangen worden. Rond middernacht zou iedereen weer thuis kunnen zijn, aldus de brandweer.

Dat intrappen van die deuren was volgens de woordvoerster van de brandweer nodig. ''In de flat wonen veel oudere mensen'', zei ze. ''We wilden geen enkel risico lopen.''