BUREN - Bij een brand in een bedrijfspand in het Gelderse Buren is asbest vrijgekomen.

De omgeving hoeft zich geen zorgen te maken, omdat het gevaarlijke spul op het terrein van het bedrijf Metec is gebleven.

Dat meldde de gemeente, nadat in de nacht van zaterdag op zondag een brand het bedrijf in de as had gelegd.

Het vuur woedde in een gebouw op de hoek van de Erichemseweg en de Schuilheuvelstraat. 's Nachts was de brandweer al op zoek naar asbestdeeltjes, maar die werden toen niet gevonden. Wel zei de brandweer al dat onschadelijke roetdeeltjes waren neergedaald in de omgeving.

Daglicht

Nader onderzoek bij daglicht wees uit dat er alleen wat asbest op het bedrijventerrein zelf is neergedaald.

Daarom mogen omwonenden gewoon hun huis in en uit, aldus de gemeente. Bij de brand raakte niemand gewond. Ook raakten andere panden niet beschadigd. Het pand van Metec moet echter als verloren worden beschouwd. De oorzaak van de brand is onduidelijk.