ENSCHEDE - Een 19-jarige man is in de nacht van zaterdag op zondag om het leven gekomen door een brand in het huis van zijn ouders in Enschede.

Drie anderen die in de woning aan de Boekelosestraat waren, konden deze op tijd verlaten. Dat heeft de brandweer gemeld.

Onderweg naar de brand kreeg de brandweer te horen dat het slachtoffer al was overleden.

De man had zich enige tijd geleden aangemeld bij de vrijwillige brandweer van Boekelo, maar hij was nog niet aan de opleiding begonnen.

Slaapkamer

De brand ontstond rond 01.00 uur in een slaapkamer. De brandweer had het vuur binnen enkele minuten geblust. Uit onderzoek van de politie is volgens de brandweer gebleken dat er geen sprake is van brandstichting, maar van een noodlottig ongeval.