EELDE - Een hond in het Drentse Eelde is maandag overleden nadat hij een mogelijk met strychnine vergiftigd bot had gegeten. Dat meldde de politie dinsdag.

De hond had het bot tijdens het uitlaten gevonden langs een fietspad en werd thuis direct ziek. Een dierenarts vermoedt strychnine, dat onder meer als pesticide wordt gebruikt.

Het bot, dat in eerste instantie in de sloot was gegooid, is later weer opgehaald en wordt onderzocht.

De politie waarschuwt eigenaars van honden en katten voorzichtige en oplettend te zijn bij het uitlaten van hun dieren in de omgeving waar het bot is gevonden.