SCHIEDAM - In het centrum van Schiedam woedt een brand in een Chinees restaurant aan de Hoogstraat. Dat meldde een woordvoerster van de brandweer.

De brand was vrij snel onder controle, maar het duurde vier uur voordat de brandweer het sein brand meester kon geven. Dat kwam doordat de brandhaard in de vloer met dikke houten balken zat en er gesloopt moest worden.

De melding over de brand kwam rond half 8 binnen. Om circa half 12 werd het sein brand meester gegeven. Een brandweerman raakte licht gewond, toen hij van een trap viel. De oorzaak van de brand is niet bekend.

Vorige week was er in de Hoogstraat ook al een flinke brand. Toen leed een sportzaak flinke schade, meldt RTV Rijnmond.

Brand Chinees restaurant Schiedam