Vijf mensen onwel door koolmonoxide

AMSTERDAM - Vijf mensen hebben donderdagavond in Amsterdam een zeer ernstige koolmonoxidevergiftiging opgelopen. De vijf volwassenen zijn met spoed in een ziekenhuis opgenomen. Dat liet de politie weten.

Het incident had plaats op de bovenste verdieping van een flat aan de Jan van Beersstraat. Volgens een woordvoerster van de politie was er iets mis met de afvoer van het verwarmingssysteem van de onderliggende flatwoningen waardoor alle schadelijke gassen in de bovenste woning terechtkwamen.

De bewoners in de flat hebben een stookverbod opgelegd gekregen. De woningcorporatie moet het probleem van de afvoer van schadelijke gassen eerst oplossen voordat de kachel weer aan kan, aldus de politie.

Dagelijkse nieuwsbrief

Dagelijkse nieuwsbrief
Elke ochtend rond 6.00 uur weten wat het nieuws wordt?

NUwerk

Tip de redactie