Modemerk Burberry ziet verkopen stijgen na nieuwe strategie

Burberry plukt naar eigen zeggen de vruchten van zijn nieuwe strategie. De omzet bij bestaande winkels van het Britse modemerk steeg het afgelopen kwartaal met 3 procent tot 479 miljoen pond, maakt topman Marco Gobbetti woensdag bekend.

Burberry wil zijn achterstand goedmaken op concurrenten als Louis Vuitton, Givenchy en Gucci, die hun verkoop in groeimarkten als China veel sneller wisten op te voeren. Het merk achter het bekende ruitjespatroon wil zich in die concurrentiestrijd een luxer imago aanmeten.

Onder de vorig jaar aangetreden Gobbetti neemt het bedrijf daarom afscheid van relatief goedkope merkshirts en richt de onderneming zich meer op het duurdere marktsegment. Burberry strikte in maart bovendien de voormalige hoofdontwerper van Givenchy, Riccardo Tisci.

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Cryptomunten

Cryptomunten
Handleiding: Zo beleg je in bitcoins en andere virtuele munten.

Beleggen

Beleggen
Is beleggen voor iedereen geschikt en waar moet je aan denken als je ermee wil beginnen?

NUwerk

NUlokaal adverteren

Tip de redactie