De Amerikaanse juweliersketen Tiffany heeft zijn verwachtingen voor het lopende boekjaar naar boven bijgesteld. Het bedrijf profiteerde in het afgelopen kwartaal wederom van aantrekkende verkopen.

Het bedrijf wist meer te verkopen door zich bijvoorbeeld meer op een jonger publiek te richten. Deze koers werd vorig jaar ingezet door topman Alessandro Bogliolo. Hij was eerder werkzaam voor onder meer Diesel.

Tiffany kwam in het eerste kwartaal uit op een omzet van 1 miljard dollar (854 miljoen euro). De omzetgroei van winkels die langer dan een jaar open zijn, een belangrijke graadmeter in de detailhandel, bedroeg 7 procent. Dat was fors meer dan kenners in doorsnee hadden verwacht.

Vooral in Azië en Noord- en Zuid-Amerika zijn de juwelen van de keten in trek. De Europese markt bleef lastig voor Tiffany.

Voor het hele jaar gaat het bedrijf uit van een winst per aandeel van 4,50 tot 4,70 dollar. Dat is 0,25 dollar meer dan bij een eerdere raming.

De keten beloofde zijn aandeelhouders tot 1 miljard dollar aan eigen aandelen in te kopen.