Japanners kopen Limburgse uitzendbureau OTTO Work Force

Het Japanse uitzendbedrijf Out-Sourcing (OSI) heeft een meerderheidsbelang van 56 procent genomen in uitzender OTTO Work Force. OSI, dat een beursnotering in Tokio heeft, betaald ruim 66 miljoen euro voor dat belang.

OTTO richt zich vooral op internationale arbeidsbemiddeling. Het Noord-Limburgse bedrijf begon in 2000 met het naar Nederland halen van Poolse werknemers en groeide van daaruit verder in Europa.

Door het strategische samenwerkingsverband met OSI wil OTTO nu ook buiten Europa gaan opereren. OSI is behalve in Azië ook actief in Zuid-Amerika, Australië en Europa.

Het merk OTTO blijft behouden en ook het management blijft ongewijzigd, zo melden de bedrijven. Topman Frank van Gool en operationeel directeur Karolina Swoboda hebben hun toekomst voor ten minste de komende vijf jaar aan het bedrijf verbonden.

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Bedrijfsnaam

Bedrijfsnaam
Een naar de eigenaar vernoemd bedrijf zou betere resultaten boeken. Maar is zo'n naam ook altijd handig?

Portemonnee

Portemonnee
NU.nl zet de belangrijkste wijzigingen voor je portemonnee op een rij.

NUwerk

Tip de redactie