De Duitse webwinkel Zalando verwacht dit jaar zijn omzet opnieuw flink te laten stijgen, na de sterke verkoopgroei in 2016. Dat maakte Zalando woensdag bekend bij de publicatie van de definitieve cijfers.

De omzet van de schoenen- en kledingverkoper nam vorig jaar met 23 procent toe tot ruim 3,6 miljard euro. Voor dit jaar wordt een omzettoename met 20 tot 25 procent voorspeld. Het bedrijfsresultaat verbeterde naar meer dan 216 miljoen euro, van 107,5 miljoen euro een jaar eerder. De winstmarge ging omhoog.

Volgens Zalando werd in 2016 in elk kwartaal marktaandeel gewonnen. Er deden ongeveer 20 miljoen klanten een bestelling bij Zalando, een toename met 11 procent. Het bedrijf wees er daarbij op dat steeds meer mobiele bestellingen werden gedaan.

"Sterke groei vraagt om continue investeringen", zegt CEO Rubin Ritter in een toelichting. "We willen dit jaar verder groeien en nemen naar verwachting 2.000 nieuwe mensen aan."