
Tragere omzetgroei voor Danone in derde kwartaal
Het concern had onder meer last van afvlakkende groei bij babyvoeding, traditioneel een van de snelstgroeiende activiteiten van Danone.
In China worden momenteel nieuwe regels opgesteld rondom babymelkpoeder. Schandalen rondom de veiligheid zorgden daar de afgelopen jaren voor een enorme vraag naar buitenlandse producten.
De productie van babymelkpoeder van Danone in Europa profiteerde daarvan. Maar in aanloop van de nieuwe Chinese regels willen verkopers van hun voorraden af, wat drukt op de vraag bij de producent. Nutrilon en Aptamil zijn van Danone en behoren tot de populairste babymelkpoedermerken in China.
De vergelijkbare opbrengsten van de groep stegen met 2,1 procent, waar analisten rekenden op 2,4 procent. De totale omzet daalde, onder meer door lagere volumes en negatieve wisselkoerseffecten, tot ruim 5,4 miljard euro. Dat was een jaar eerder nog meer dan 5,6 miljard euro.