Puma spint garen bij de samenwerking met popster Rihanna. 

De Duitse producent van sportartikelen maakte donderdag een stijging bekend van de jaaropbrengsten, onder meer door de goede resultaten van de nieuwe op Rihanna geïnspireerde sportschoenenlijn.

De zangeres ging ruim een jaar geleden aan de slag als creatief directeur bij Puma. De eerste door haar ontworpen schoenen die dit jaar uitkwamen, waren binnen een paar uur uitverkocht.

Volgens Puma heeft de samenwerking met Rihanna gezorgd voor meer interesse in het merk van consumenten en verkopers. De totale schoenenverkoop van Puma steeg ook.

Dure dollar

De omzet steeg afgelopen jaar met 14 procent tot 3,4 miljard euro. Onder de streep noteerde Puma een winst van 37 miljoen euro, minder dan de 64 miljoen euro van een jaar eerder. Dat kwam onder meer door de dure dollar en de waardedaling van valuta in de belangrijkste buitenlandse markten.

Voor dit jaar verwacht Puma dat onder meer het EK voetbal en de Olympische Spelen komende zomer de verkopen en de winst zullen stuwen.

Video: Achter de schermen bij fotoshoot Fenty by Rihanna

Achter de schermen bij fotoshoot Rihanna
Achter de schermen bij fotoshoot Rihanna