Zalando zet sterke omzetgroei door

Zalando heeft in de eerste negen maanden van dit jaar al bijna net zoveel omzet behaald als in heel 2014.

De teller stond aan het einde van het derde kwartaal op 2,1 miljard euro, en loopt naar verwachting hard richting de 3 miljard euro eind december.

De populaire Duitse modewebwinkel zag de verkopen in de maanden juli tot en met september met ruim 42 procent oplopen tot 713 miljoen euro. Daarmee was de groei sterker dan gemiddeld in de eerste twee kwartalen van het jaar.

Het bedrijfsresultaat (ebit) voor eenmalige posten staat na negen maanden op 35,7 miljoen euro. Dat is een ruime verdubbeling ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In het altijd wat zwakke derde kwartaal werd echter een verlies genoteerd, mede door hogere marketing- en distributiekosten.

Investeringen

Daarnaast drukten investeringen in onder meer apps voor smartphones en tablets het resultaat. Volgens topman Rubin Ritter werpen die wel hun vruchten af, omdat klanten Zalando daarmee nog beter weten te vinden.

De webwinkel telde afgelopen kwartaal 17,2 miljoen actieve gebruikers, ruim 3 miljoen meer dan een jaar eerder. De website werd 394 miljoen keer bezocht, wat neerkomt op een stijging met ruim een vijfde op jaarbasis. Bijna 60 procent van de bezoekers gebruikte een smartphone of tablet.

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Nieuwsbrief NUzakelijk

Nieuwsbrief NUzakelijk
Wil jij niets missen op ondernemersgebied? Meld je aan voor onze nieuwsbrief, dan weet je precies wat eraan zit te komen. 

Cryptomunten

Cryptomunten
Handleiding: Zo beleg je in bitcoins en andere virtuele munten.

NUwerk

NUlokaal adverteren

Tip de redactie