Philips blijft nog minimaal tien jaar als sponsor verbonden aan PSV. Dat maakte het bedrijf vrijdag bekend op een persconferentie bij de club uit Eindhoven.

De eerste vijf jaar betaalt Philips drie miljoen euro per jaar en de vijf jaar erna anderhalf miljoen euro per jaar.

Het nieuwe contract levert PSV in tien jaar 22,5 miljoen euro op. Volgens PSV-directeur Toon Gerbrands is Philips daarmee de grootste co-sponsor van Nederland.

Philips blijft de naamgever van het stadion en het logo van het bedrijf blijft de komende tien jaar op de mouw van het PSV-shirt staan.

Het bedrijf uit Eindhoven maakte eerder dit jaar bekend aan het einde van dit seizoen na 34 jaar te stoppen als hoofdsponsor van PSV.

Video: Gerbrands noemt verlengen contract Philips bijzonder

102 jaar

PSV hoopt snel een nieuwe hoofdsponsor te presenteren. Gerbrands herhaalde vrijdag dat er met verschillende kandidaten uit binnen- en buitenland wordt gesproken en benadrukte dat nu duidelijk is dat zowel de ruimte op de borst en op de achterkant van het PSV-shirt beschikbaar is.

De relatie tussen PSV en Philips bestaat 102 jaar. De club werd in 1913 opgericht door personeel van de gloeilampenfabriek. ''Wij zijn buitengewoon verheugd met deze mijlpaal’’, reageerde topman Hans de Jong van Philips Benelux vrijdag voor de ondertekening van het contract.

''Philips en PSV zijn door hun geschiedenis met elkaar verbonden. Deze nieuwe overeenkomst stelt PSV in staat om zich de komende jaren commercieel gezien structureel te verbeteren'', reageerde Gerbrands.