De Britse producent van medicijnen, schoonmaakmiddelen en drogisterijartikelen Reckitt Benckiser verhoogde woensdag zijn omzetprognose voor dit jaar. 

Het bedrijf achter merken als Durex, Strepsils, Calgon en Nurofen zag zijn omzet in het derde kwartaal met 7 procent groeien en rekent nu op een toename van 5 procent over het hele jaar.

Bij de prognose blijven overnames, de verkoop van onderdelen en wijzigingen in valutakoersen buiten beschouwing. Eerder ging de branchegenoot van Unilever uit van een omzetgroei van 4 à 5 procent.

Reckitt wist zijn opbrengsten te verhogen in zowel Europa als Amerika en in China. Vooral gezondheids- en hygiëneproducten gooiden hoge ogen, met een omzetgroei van 8 procent. Buiten China lieten de opkomende markten een verdeeld beeld zien. Reckitt ziet vooral ,,onzekerheden'' rond Rusland, Zuidoost-Azië en Afrika.