Het Amerikaanse telecombedrijf Verizon profiteert van de aanwas van het klantenbestand. Dat bleek uit de kwartaalcijfers die het dinsdag bekendmaakte. 

Verizon wist met verschillende acties, zoals het uitdelen van nieuwe tablets, afgelopen kwartaal 1,3 miljoen nieuwe abonnees te binden.

Het aantal aansluitingen steeg daardoor naar krap 111 miljoen. Het bedrijf benadrukte het belang van klantenacties bij de aanwas van nieuwe abonnees.

Eerder zag de telecomaanbieder zich genoodzaakt de prijzen aan te passen in een slag met kleinere concurrenten. De omzetverwachting voor het hele jaar werd daardoor al tot twee keer toe naar beneden bijgesteld.

De omzet bedroeg in het derde kwartaal 33,2 miljard dollar (29,1 miljard euro). Daarmee steeg de omzet met 5 procent in vergelijking met een jaar eerder. De nettowinst ging bijna 10 procent omhoog tot 4,1 miljard dollar. De winst over de eerste negen maanden van het jaar ligt evenwel 8,8 procent lager dan een jaar geleden.