Frisdrank- en sapbottelaar Refresco Gerber heeft in het tweede kwartaal geprofiteerd van de groei van de zogeheten co-packing activiteiten. 

Dat bleek donderdag bij de presentatie van de cijfers van het concern. Bij co-packing worden onder meer producten als vruchtensappen, frisdranken of energie-en sportdranken geleverd aan A-merkeigenaren zoals PepsiCo en Coca-Cola.

De omzet van Refresco in het tweede kwartaal daalde een fractie tot 548,4 miljoen euro. Die daling werd door Refresco toegeschreven aan grondstofprijzen, die direct aan klanten worden doorberekend.

Er werd de afgelopen maanden wel bijna 1 procent meer frisdrank verkocht. De aangepaste brutowinst (ebitda) was met 67,6 miljoen euro vrijwel gelijk aan een jaar eerder, toen er 66,6 miljoen euro in de boeken werd gezet.

Co-packing was in het afgelopen kwartaal goed voor 21,5 procent van het totale volume van Refresco. Dat was een jaar eerder nog 18,5 procent.