Sportartikelenfabrikant Adidas heeft in de het afgelopen kwartaal volop geprofiteerd van sterke vraag naar zijn huismerk en betere verkopen bij fitnessdochter Reebok.

Dat bleek uit de cijfers die het concern donderdag naar buiten bracht.

De omzet in de drie maanden tot juli steeg met 15 procent tot 3,9 miljard euro. Met name in Europa en China wist het bedrijf goede resultaten te boeken. Daarnaast profiteerde het bedrijf van de zwakke euro.

De ontwikkeling van de winst hield het tempo van de omzetgroei niet bij. Onder meer investeringen in marketing en de zwakke prestaties van de golftak zetten het resultaat wat onder druk. De nettowinst steeg met ruim 1 procent tot 146 miljoen euro. Overigens onderzoekt Adidas de opties voor de golftak.

Voor het hele jaar bevestigde Adidas de eerder afgegeven prognose, waarbij de omzetgroei uitkomt tussen de 4 en 7 procent en de winst zal dalen met 7 tot 10 procent ten opzichte van een jaar eerder.