Het Duitse Beiersdorf, maker van onder meer Nivea, Hansaplast en Labello, heeft in de eerste zes maanden van het jaar meer winst geboekt op een hogere omzet. 

Dat blijkt uit de halfjaarcijfers die het concern woensdag publiceerde. Het bedrijf profiteerde onder meer van gunstige wisselkoerseffecten.

De omzet van Beiersdorf steeg in de eerste zes maanden van het jaar met ruim 7 procent tot 3,4 miljard euro in vergelijking met een jaar eerder. De autonome omzetgroei bedroeg 1,4 procent. De brutowinst (ebit) exclusief eenmalige posten steeg met 12,4 procent naar 508 miljoen euro. Volgens het bedrijf zijn de resultaten over de eerste zes maanden nog nooit zo goed geweest.

Het bedrijf verwacht dat de autonome jaaromzet 3 tot 5 procent hoger zal liggen dan een jaar eerder, waarbij ook de marges iets beter zullen zijn.

In het tweede kwartaal lag de brutowinst 17 procent hoger dan een jaar eerder op 253 miljoen euro. De omzet steeg in de afgelopen drie maanden met 7,7 procent tot 1,7 miljard euro.