Luxe-leverancier LVMH groeit op alle vlakken

De Franse producent van luxeartikelen LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) heeft in de eerste helft van dit jaar weer meer tassen, koffers, luchtjes, horloges, cognac en champagne verkocht dan een jaar eerder.

Het bedrijf boekte vooral een sterke groei in Europa en de Verenigde Staten en wist de winst en omzet daarmee stevig op te voeren.

De omzet van het luxehuis lag met 16,7 miljard euro bijna een vijfde hoger dan in de eerste helft van 2014. Die stijging werd geholpen door gunstige wisselkoerseffecten, op eigen kracht resteerde een plus van 6 procent. De winst uit voortgezette activiteiten nam met 15 procent toe tot bijna 3 miljard euro.

Alle producten van LVMH werden beter verkocht dan een jaar eerder. Zo gingen er een tiende meer horloges en juwelen van onder meer Bulgari en TAG Heuer over de toonbank en gingen de verkopen van de lederwaren van Louis Vuitton met 5 procent omhoog.

Ondanks aanhoudende problemen in China boekte de wijn- en drankendivisie een plus van 2 procent.

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Bedrijfsnaam

Bedrijfsnaam
Een naar de eigenaar vernoemd bedrijf zou betere resultaten boeken. Maar is zo'n naam ook altijd handig?

Portemonnee

Portemonnee
NU.nl zet de belangrijkste wijzigingen voor je portemonnee op een rij.

NUwerk

Tip de redactie