Natuurvoedingsbedrijf Wessanen blijft profiteren van de groeiende vraag naar biologische producten. 

Dat bleek vrijdag uit de halfjaarcijfers die het bedrijf bekendmaakte.

Wessanen meldde over de eerste zes maanden een omzet van 263,2 miljoen euro. Dat was een jaar eerder nog 218 miljoen euro. De autonome omzetgroei nam toe tot 8,4 procent.

Het genormaliseerde bedrijfsresultaat (ebite) van Wessanen kwam uit op 19,2 miljoen euro, tegenover 17,4 miljoen euro over de eerste zes maanden van 2014.

De nettowinst van het bedrijf bedroeg 16,1 miljoen euro. Dat was een jaar eerdere weliswaar 46 miljoen euro, maar destijds was het inmiddels verkochte onderdeel ABC nog in handen van Wessanen. De winst uit voortgezette activiteiten kwam uit op 11,5 miljoen euro, 2 miljoen euro meer dan over de eerste zes maanden een jaar eerder.

Volgens topman Christophe Barnouin boekte Wessanen goede vooruitgang met zijn strategie, waarmee het Europees marktleider wil worden in gezonde en duurzame voeding.