Omzetgroei op alle fronten bij Beter Bed

Beter Bed heeft een positief tweede kwartaal achter de rug waarin het in alle landen waar het winkels heeft de omzet zag groeien.

Ook het bedrijfsresultaat is naar verwachting hoger uitgevallen. Dat meldde de Brabantse beddenverkoper vrijdag op basis van voorlopige cijfers.

De totale opbrengsten stegen afgelopen kwartaal met meer dan 10 procent tot 83,9 miljoen euro. Vooral in België gingen de zaken spectaculair beter met een omzetgroei van 45,5 procent. In Nederland stegen de verkopen met 9,7 procent, zowel door een aantrekkende vraag als dankzij kortingsacties.

Ook in Duitsland droegen promoties en reclamecampagnes bij aan een groei van de opbrengsten met 9,1 procent. In Oostenrijk (14 procent), Zwitserland (22,7 procent) en Spanje (10,9 procent) gingen de verkopen flink omhoog.

Personeelskosten 

De operationele kosten stegen eveneens, maar minder sterk dan de omzet, namelijk met 5,6 procent tot 46,3 miljoen euro. Dat kwam met name door hogere personeelskosten, afschrijvingen en marketinguitgaven. ''Als je meer verkoopt, moet je ook meer bonussen betalen. En we hebben de laatste tijd veel geïnvesteerd, dat leidt nu eenmaal tot hogere afschrijvingen'', aldus Anbeek.

De winst voor rente en belastingen (ebit) bedraagt naar verwachting zo'n 1,3 miljoen euro. Een jaar eerder draaide het bedrijf quitte. Het tweede kwartaal is doorgaans niet de periode waar beddenverkopers het van moeten hebben. Beter Bed publiceert de definitieve en volledige resultaten over de eerste jaarhelft op 28 augustus.

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Bedrijfsnaam

Bedrijfsnaam
Een naar de eigenaar vernoemd bedrijf zou betere resultaten boeken. Maar is zo'n naam ook altijd handig?

Portemonnee

Portemonnee
NU.nl zet de belangrijkste wijzigingen voor je portemonnee op een rij.

NUwerk

Tip de redactie