Eerste kwartaal stemt Zalando positief

Het Duitse webwinkelbedrijf Zalando is dankzij een sterke financiële prestatie in het eerste kwartaal positief gestemd over heel 2015.

Dat maakt het bedrijf, dat in oktober naar de beurs in Frankfurt werd gebracht, dinsdag bekend.

Zalando profiteerde de afgelopen maanden van een toegenomen aantal klanten, een hoger aantal orders en een stijging van het gemiddelde bedrag dat in zijn winkels werd gespendeerd.

In totaal verwelkomde het bedrijf bijna 393 miljoen klanten op zijn website, ruim 18 procent meer dan een jaar eerder. De omzet steeg in het eerste kwartaal met 28,5 procent tot 643,6 miljoen euro.

Omzetgroei

De onderneming verwacht nu dat de omzetgroei dit jaar uitkomt aan de bovenkant van de eerder afgegeven bandbreedte van 20 tot 25 procent. Zalando was voor het eerst winstgevend in een eerste kwartaal, met een aangepast bedrijfsresultaat van 29 miljoen euro.

Mede dankzij de stevige omzetgroei wist Zalando een verlies van 28,9 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2014 om te buigen naar een nettowinst van 24,3 miljoen euro.

''We zijn het jaar op volle kracht begonnen, met recordresultaten in het eerste kwartaal'', aldus bestuurslid Rubin Ritter. ''In de komende maanden blijven we investeren in het bestendigen van onze internationale groei. De opening van ons nieuwe technologiecentrum in Dublin was pas een eerste stap.''

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Bedrijfsnaam

Bedrijfsnaam
Een naar de eigenaar vernoemd bedrijf zou betere resultaten boeken. Maar is zo'n naam ook altijd handig?

Portemonnee

Portemonnee
NU.nl zet de belangrijkste wijzigingen voor je portemonnee op een rij.

NUwerk

Tip de redactie