Duurzaam werken levert Unilever 400 miljoen op

Duurzaamheidsmaatregelen van Unilever hebben het concern sinds 2008 ongeveer 400 miljoen euro aan besparingen opgeleverd.

Dat maakt Unilever dinsdag bekend.

Daarnaast zorgden efficiëntere werkwijzen afgelopen jaar voor nog eens 200 miljoen euro aan kostenreductie.

Volgens het bedrijf behaalden de merken die duurzaamheid integreren de afgelopen drie jaar een bovengemiddelde omzetgroei. Deze merken waren in 2014 goed voor de helft van Unilevers groei en groeiden twee keer zo snel als haar andere merken.

Unilever ligt naar eigen zeggen op koers om zijn eigen gestelde doelstellingen te halen, al erkent het bedrijf dat er een nog een lange weg is te gaan.

Ongeveer 55 procent van de agrarische grondstoffen die het concern inkoopt, is afkomstig van duurzame bronnen. In 2010 was dat nog maar 14 procent. In 2020 moet dat 100 procent zijn.

Daarnaast is onder meer de CO2-uitstoot uit de energie die nodig is voor de productie gedaald en is het watergebruik afgenomen.

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Bedrijfsnaam

Bedrijfsnaam
Een naar de eigenaar vernoemd bedrijf zou betere resultaten boeken. Maar is zo'n naam ook altijd handig?

Portemonnee

Portemonnee
NU.nl zet de belangrijkste wijzigingen voor je portemonnee op een rij.

NUwerk

Tip de redactie