De Amerikaanse soep- en levensmiddelenfabrikant Campbell Soup is in het afgelopen kwartaal op een hogere winst en omzet uitgekomen, vooral dankzij een gestegen verkoopvolume. 

Dat maakt het bedrijf dinsdag bekend.

De nettowinst in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar steeg naar 234 miljoen dollar (188 miljoen euro), van 172 miljoen dollar een jaar eerder.

De omzet klom met 4 procent naar 2,25 miljard dollar. De resultaten waren beter dan analisten in doorsnee hadden verwacht. Met de hogere verkoopvolumes wist het bedrijf de gestegen marketingkosten en nadelige wisselkoerseffecten te compenseren.

Terughoudend

Vanwege de invloed van wisselkoerseffecten is Campbell iets terughoudender geworden over de resultaten over het gehele boekjaar.

De omzet neemt dit jaar naar verwachting met 0 tot 2 procent toe, terwijl eerder op 1 tot 2 procent groei werd gerekend.

De aangepaste winst per aandeel zal uitkomen tussen 2,42 tot 2,50 dollar. Hier werd eerder een bandbreedte gehanteerd van 2,45 tot 2,50 dollar per aandeel.