Wessanen heeft over het tweede kwartaal van 2014 de winst stevig zien stijgen.

De omzet bleef nagenoeg gelijk, zo bleek vrijdag toen de natuurvoedingsspecialist de cijfers over het tweede kwartaal en de eerste helft van het jaar bekendmaakte. Het concern beloofde opnieuw dat de Amerikaanse drankentak ABC dit jaar winst zal boeken.

De winst in de tak Branded, de natuurvoedings-kernactiviteiten van het bedrijf, kwam uit op 8 miljoen euro, tegen een verlies van 1,3 miljoen euro in het tweede kwartaal van vorig jaar.

Daarnaast wist Wessanen de diepvriesdivisie Izico en de activiteiten van Natudis gunstig te verkopen, waardoor de totale nettowinst van het concern uitkwam op 41 miljoen euro over het tweede kwartaal.

De omzet bleef gelijk op 142,9 miljoen euro. Branded zag op autonome basis de omzet met 0,2 procent afnemen. Onderliggend, exclusief wisselkoerseffecten en andere eenmalige kosten, steeg de omzet bij de tak tot 4 procent.