Kwart meer winst voor H&M

Hennes & Mauritz (H&M) heeft in het tweede kwartaal een kwart meer winst geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. 

De stijging is te danken aan de introductie van nieuwe winkelformules en een forse toename van de verkoop via internet. Dat maakte het Zweedse bedrijf woensdag bekend.

H&M, de grootste kledingketen van Europa achter het Spaanse Inditex, boekte een winst van 5,8 miljard Zweedse kroon (bijna 646 miljoen euro). De omzet steeg van 31,6 miljard kroon tot 37,8 miljard kroon.

Het bedrijf opende begin april zijn eerste winkel in Australië, waar het sindsdien ,,fantastisch'' gaat. Ook de onlineverkopen in Frankrijk, die in maart van start gingen, gaan volgens H&M zeer goed. Het bedrijf wil volgend jaar tien nieuwe onlinemarkten aanboren en herhaalde de doelstelling om dit jaar 375 filialen aan het imperium toe te voegen.

Plannen

Naar verwachting openen de eerste H&M-winkels in de Filipijnen en India in de herfst van dit jaar hun deuren. Tegelijkertijd worden dan webshops van de keten geopend in Spanje, Italië en China. Ook komt H&M in de herfst met een uitgebreide schoenenlijn.

Naast de algemene H&M-lijn brengt het bedrijf de merken COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday, H&M Home en H&M Sport aan de man.

Lees meer over:
h&m

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Nieuwsbrief NUzakelijk

Nieuwsbrief NUzakelijk
Wil jij niets missen op ondernemersgebied? Meld je aan voor onze nieuwsbrief, dan weet je precies wat eraan zit te komen. 

Cryptomunten

Cryptomunten
Handleiding: Zo beleg je in bitcoins en andere virtuele munten.

NUwerk

NUlokaal adverteren

Tip de redactie