SnowWorld heeft in de eerste helft van zijn gebroken boekjaar (oktober tot en met maart) 2 procent meer skiërs over de vloer gehad. 

De omzet lag desondanks slechts een fractie hoger op 18,4 miljoen euro. De winst, exclusief de kosten van de beursgang afgelopen najaar, steeg van 3,8 naar 4 miljoen euro.

Dat maakte de uitbater van skihallen woensdag bekend. De wintermaanden zijn voor SnowWorld veruit de belangrijkste tijd van het jaar. Daarin wordt ruim 70 procent van de jaaromzet behaald.

''De resultaten over deze periode leggen dan ook een heel belangrijk fundament onder de resultaten voor het gehele boekjaar'', aldus het bedrijf.

Skitickets

De stijging van de operationele winst is te danken aan een hogere marge op de verkoop van skitickets. De brutowinst op de horeca-activiteiten lag iets lager. Dat komt mede doordat een groot evenement in de vergelijkbare periode vorig jaar voor extra inkomsten zorgde.

SnowWorld verwacht dat het bedrijfsresultaat (ebitda) over het gehele boekjaar vergelijkbaar zal zijn met dat van het voorgaande jaar (8,4 miljoen euro). Op termijn verwacht SnowWorld te kunnen profiteren van een aantrekkende economie en toenemend consumentenvertrouwen.

Toekomst

Het opvoeren van de omzet is te danken aan de verbeterde economische omstandigheden in Nederland, die het bedrijf ook in de toekomst verder vooruit helpen. Dat stelt SNS Securities woensdag in een commentaar.

Op basis van verwachte kasstromen komt SNS tot een fair value voor het aandeel van 9,80 euro. Plannen voor nieuwe skihallen in Parijs en Barcelona kunnen allebei 1 euro per aandeel aan waarde toevoegen, schat de bank, die een koopadvies hanteert.

SnowWorld steeg woensdag in de vroege handel 2,2 procent tot 8,12 euro.