De Hornbach Group heeft in het eind februari afgeronde boekjaar 2013/2014 meer winst en omzet geboekt dan in het voorgaande jaar. 

Het bedrijf maakte dinsdag bekend de groei vooral te danken aan grote filialen met tuincentra, stabiele winstmarges en kostenbesparingen.

De groep haalde een omzet van 3,37 miljard euro, 4,3 procent meer dan in 2012/2013. Het bedrijfsresultaat steeg met 10 procent tot 160,4 miljoen euro.

De bouwmarkten van Hornbach, het belangrijkste onderdeel, haalden op basis van hetzelfde aantal winkels als een jaar eerder een omzetgroei van 2,7 procent. Een jaar eerder slonk de omzet nog met 1,4 procent. De Duitse filialen spanden de kroon met een omzetgroei van 4,9 procent.

Worden nieuwe filialen die tijdens het boekjaar hun deuren openden ook meegerekend, dan steeg de omzet met 4,4 procent tot 3,1 miljard euro. Het bedrijfsresultaat van de bouwmarkten nam met 5,8 procent toe tot 105,1 miljoen euro.