De Duitse producent van verzorgingsproducten Beiersdorf heeft de omzet in het eerste kwartaal verder verhoogd.

Zowel in Europa als de opkomende markten trokken de verkopen verder aan, zo meldde de producent van merken als Nivea, Labello en Hansaplast donderdag.

Beiersdorf boekte vorig kwartaal een omzet van 1,6 miljard euro. Daarmee lagen de opbrengsten ondanks negatieve wisselkoerseffecten ruim 1 procent hoger dan een jaar eerder.

Gecorrigeerd voor wisselkoersen steeg de omzet met bijna 7 procent. Het bedrijfsresultaat (ebit), afgezien van eenmalige posten, verbeterde met bijna 10 procent tot 235 miljoen euro. De nettowinst zakte met 11 miljoen euro tot 155 miljoen euro.

Beiersdorf boekte opnieuw een sterke groei in Latijns-Amerika, Azië en Afrika. Daarnaast stegen de verkopen in de Verenigde Staten met 7,5 procent en ging de omzet in Europa met bijna 1 procent omhoog. Het bedrijf hield vast aan de verwachting dat de verkopen dit jaar met 4 tot 6 procent kunnen groeien. De winstmarge moet daarbij licht verbeteren.