T-Mobile Nederland heeft een nieuwe directeur. Mark Klein krijgt 4,3 miljoen klanten onder zijn hoede.

Dat maakt T-Mobile woensdag bekend. De 42-jarige Klein was al interim-directeur vanaf 1 januari van dit jaar. In zijn nieuwe functie wordt Klein eindverantwoordelijk voor alle activiteiten van T-Mobile Netherlands.

"Met zijn ruime internationale commerciële ervaring in de telecommunicatie is Mark de ideale persoon om de toonaangevende positie van T-Mobile Netherlands op het gebied van mobiel internet voor consumenten en bedrijven verder uit te bouwen", aldus Claudia Nemat, lid van de Raad van Bestuur van moederbedrijf Deutsche Telekom in een verklaring.

"Nederland is een zeer belangrijke troef binnen de Europese voetafdruk van Deutsche Telekom."

Klein werkt sinds maart 2012 bij Deutsche Telekom, waar hij verantwoordelijk was voor de marketing binnen Europa. Daarvoor werkte Klein als telecom-consultant bij McKinsey & Company.

T-Mobile Netherlands voert in Nederland de merken T-Mobile, BEN en Simpel.

Klein gaat het bedrijf leiden in een periode van een krimpend klantenbestand. T-Mobile Nederland is vorig jaar 279.000 klanten kwijtgeraak. Die afname was vooral te wijten aan minder prepaid klanten.