Kabelexploitant UPC heeft in het eerste kwartaal vooral meer internetabonnementen weten te slijten. 

Het aantal andere abonnementen liep licht terug, zo blijkt woensdag uit de cijfers van het dochterbedrijf van het Amerikaanse Liberty Global.

UPC wist in de eerste drie maanden van 2014 ruim 16.900 nieuwe internetabonnementen te verkopen. Dat was de sterkste groei van de afgelopen twee jaar.

Het totale aantal abonnees van de aanbieder van internet, televisie en telefonie via de kabel steeg met bijna 7000 tot 3,69 miljoen. Die abonnementen worden afgenomen door ruim 1,6 miljoen klanten.

UPC boekte vorig kwartaal een omzet van 232 miljoen euro, wat ongeveer evenveel was als in de laatste drie maanden van 2013.

Moederbedrijf Liberty Global zag door diverse overnames de omzet met 70 procent stijgen ten opzichte van een jaar eerder, tot 4,5 miljard dollar.

Liberty Global liet eind januari weten ook het Nederlandse Ziggo over te willen nemen. Die overname wordt momenteel onderzocht door de Europese Commissie. Liberty Global gaf nogmaals aan erop te rekenen dat de deal in de tweede helft van dit jaar kan worden afgerond.