Aegon zal een half jaar langer hoofdsponsor van Ajax blijven. De verzekeraar staat nu tot en met het einde van 2014 op het shirt van de Amsterdammers.

Dat meldt Ajax woensdag op de eigen website.

Oorspronkelijk zou Aegon na dit seizoen stoppen als hoofdsponsor van de koploper van de eredivisie, maar Ajax heeft gevraagd of het bedrijf langer kan aanblijven "omdat de club meer tijd nodig heeft bij de invulling van het nieuwe hoofdsponsorschap".

Daarna blijft Aegon nog 2,5 jaar, tot en met juni 2017, aan als sponsor. Daarbij is een optie opgenomen voor nog een extra jaar, tot en met 30 juni 2018. Na het aflopen van deze nieuwe overeenkomst blijft de verzekeraar nog een van de gewone sponsors van Ajax, tot en met 30 juni 2017.

Van der Sar

Edwin van der Sar, directeur marketing van Ajax, is heel blij met de overeenkomst: "Aegon helpt ons enorm met deze verlenging, omdat wij meer tijd nodig hebben. Nu kunnen wij met vertrouwen en met de nodige rust verder."

De CEO van Aegon Nederland Marco Keim geeft aan dat zijn bedrijf er waarde aan hecht "dat er een goede nieuwe opvolger komt, vandaar dit extra half jaar als hoofdsponsor". Aegon is sinds 2008 als hoofdsponsor aan Ajax verbonden.

Huawei 

In november vorig jaar meldden diverse media dat de Chinese smartphonefabrikant Huawei vanaf komend seizoen mogelijk de nieuwe hoofdsponsor van Ajax zou zijn.