De Duitse keten van bouwmarkten met tuincentra Hornbach heeft over het afgelopen boekjaar de omzet weten te verhogen, onder meer dankzij betere prestaties op de Duitse thuismarkt. 

Dat maakte het bedrijf, dat tien vestigingen heeft in Nederland, donderdag bekend.

De totale omzet van de groep steeg in het boekjaar dat eind februari afliep met 4,3 procent tot 3,37 miljard euro.

Bij de Duitse vestigingen nam de omzet met 5 procent toe en bij de winkels in de acht andere Europese landen waar het bedrijf actief is, was sprake van een omzetgroei met 3,5 procent. ''Consumenten zijn weer bereid meer geld te steken in bouw- en doe-het-zelfprojecten'', aldus topman Albrecht Hornbach in een toelichting.

Het bedrijf komt op 27 mei met de winstcijfers naar buiten. Hornbach heeft in totaal 141 filialen, waarvan 92 in Duitsland. Er werken meer dan 15.000 werknemers bij de onderneming.