De Franse handelaar in luxegoederen LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) heeft ondanks economische tegenwind in met name Europa de omzet in 2013 met 4 procent opgevoerd tot 29,1 miljard euro. 

Dat maakte het bedrijf donderdag bekend. De winst uit voortgezette activiteiten steeg met 2 procent tot iets meer dan 6 miljard euro. 

Hoewel het economische klimaat onzeker blijft, verwacht de producent van onder meer exclusieve kleding, horloges, tassen, champagne en cognac de groei in 2014 voort te zetten.

LVMH heeft zich ten doel gesteld zijn wereldwijde leidende positie als leverancier van luxegoederen verder uit te bouwen.

De omzetgroei was vorig jaar vooral te danken aan de taxfreewinkels van LVMH. De verkopen namen daar met 13 procent toe ten opzichte van 2012. De inkomsten uit kleding en lederwaren, goed voor bijna een derde van de totale omzet, daalden licht, grotendeels als gevolg van nadelige wisselkoerseffecten. De winst steeg het sterkst bij de horloge- en juwelentak en de drankendivisie.