De Zweedse autofabrikant Volvo heeft in 2013 winst weten te boeken, na het verlies een jaar eerder. Dat heeft bestuursvoorzitter Håkan Samuelsson van Volvo gezegd op de autoshow in het Amerikaanse Detroit.

In 2012 leed Volvo een verlies van ruim 56 miljoen euro. Samuelsson gaf geen details over de resultaten en verwees naar de cijfers die het moederconcern Geely in maart naar buiten zal brengen. Volvo is sinds 2010 onderdeel van het Chinese Geely. 

Samuelsson zei wel dat de verkoop in 2013 met 1,4 procent is gestegen, vooral geholpen door een verkoopstijging van 45 procent in China. Maar in de Verenigde Staten daalde de verkoop met 10 procent.

Volvo wil de verkoop in de VS weer flink opkrikken en wil ook in China verder groeien, aldus Samuelsson. Geely heeft voor 2020 de doelstelling uitgesproken om jaarlijks 800.000 Volvo's te verkopen, waarvan de helft in China.