Tesco, de grootste supermarktketen van het Verenigd Koninkrijk, blijft last houden van prijsvechters als Aldi en Lidl. 

Dat blijkt uit het handelsbericht over het derde kwartaal dat het bedrijf woensdag bekendmaakte.

De omzet in winkels die langer dan 1 jaar open zijn, daalde met 1,5 procent exclusief de verkoop van benzine en btw. De daling komt overeen met de gemiddelde verwachting van 12 marktvorsers.

De omzetdaling is een verslechtering ten opzichte van de stagnatie in het tweede kwartaal en betekent dat de investering van 1 miljard pond in onder meer winkels en aanbiedingen vooralsnog geen vruchten afwerpt.

''De pijnlijke waarheid is dat Tesco wereldwijd onder vuur ligt van prijsvechters, lokale supermarkten en online winkels en dat er geen eenvoudige oplossing is voor dit probleem'', aldus een analist van KPMG/Ipsos.

Tesco stelde ''ondanks de uitdagende marktomstandigheden in lijn met de marktverwachtingen voor het hele jaar te presteren.''