De Franse modegroep LVMH heeft het Italiaanse kledingmerk Loro Piana gekocht voor 2 miljard euro. De aankoop moet vooral de positie van LVMH in Azië verstevigen.

Loro Piana fabriceert luxe kasjmier kleding en is vooral erg succesvol in Azië. 30 procent van alle omzet komt uit het Oosten. Hierdoor verwacht het bedrijf ook nog een omzetgroei van 10 procent voor het komende jaar.

LVMH is van plan om de luxe kleding van Loro Piana meer beschikbaar te maken. Nu vindt 85 procent van alle verkoop plaats in de 185 winkels van het Italiaanse bedrijf.

Exclusiviteit

“Wij denken dat we de aanwezigheid van het merk kunnen vergroten zonder de exclusiviteit te verliezen”, verklaarde LVMH-directeur Jean-Jacques Guiony, volgens Reuters. Bijkomend voordeel is dat Loro Piana een winstmarge heeft van 20 procent.

LVMH kocht twee jaar geleden de Romeinse juwelier Bulgari voor 3,7 miljard euro. Ongeveer 10 jaar geleden werden Fendi, een producent van leren goederen, en modemerk Emilio Pucci aangekocht.