Corio wil af van traditionele detailhandel

AMSTERDAM - Corio wil zijn totale vastgoedportefeuille splitsen in de concepten 'Favourite Meeting Places' (FMP) en 'Traditional Retail Centres' (TRC).

De TRC-portefeuille, met een waarde van circa 1,4 miljard euro, zal vervolgens in de komende 3 à 4 jaar worden afgebouwd. Dat maakte het bedrijf dinsdag bekend.

FMP, dat een waarde vertegenwoordigt van ongeveer 80 procent van de totale portefeuille, brengt naar verwachting een hogere kapitaalwaarde en een steviger groei van de kasstroom met zich mee.

Volgens Corio lieten de beleggingen in dit segment al ''duidelijk betere'' resultaten zien in onder meer de groei van de nettohuurinkomsten.

''Op 30 september was het netto theoretische rendement voor FMP 6,4 procent en voor TRC 7,5 procent, waarmee het lagere algemene risicoprofiel van de FMP-portefeuille is aangetoond'', aldus het vastgoedbedrijf. Corio verwacht een gemiddelde stijging van de nettohuurinkomsten bij FMP van 4 tot 6 procent per jaar.

Dividendbeleid

Corio maakte ook bekend zijn dividendbeleid te wijzigen. Het bedrijf gaat 80 tot 90 procent van zijn totale directe resultaat uitkeren.

Vorig jaar keerde Corio 95 procent van het directe resultaat uit aan de aandeelhouders, in aandelen of cash. Het eerdere beleid van Corio was er op gebaseerd om een dividend per aandeel te laten stijgen met het gemiddelde inflatiepercentage van de eurozone.

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Bedrijfsnaam

Bedrijfsnaam
Een naar de eigenaar vernoemd bedrijf zou betere resultaten boeken. Maar is zo'n naam ook altijd handig?

Koophuis

Koophuis
Hoe ziet de woningmarkt er in de nabije toekomst uit?

NUwerk

Tip de redactie