SAN FRANCISCO - Moleskine notitieboekjes werden al gebruikt in de negentiende eeuw, maar het bedrijf gaat met zijn tijd mee. Niet alleen staat er een beursgang op het programma; ook maakte het bedrijf vrijdag bekend samen te werken met Evernote.

Het bedrijf dat in 1997 werd opgericht, blies de favoriete notitieboekjes van schrijver Ernest Hemingway nieuw leven in. Meerderheidsaandeelhouder Syntegra besloot Moleskine naar de beurs te brengen, wat in het vierde kwartaal van dit jaar voltooid moet zijn.

Arrigo Berni, CEO van Moleskine, maakt zich geen zorgen over de beursgang in combinatie met de economische omstandigheden. "Al jaren is er sprake van een volatiele markt. Als je wacht tot het moment dat het kalm is, kan je wel voor altijd blijven wachten."

Berni geeft aan dat Moleskine het gat tussen de offline en online wereld wil verkleinen. De samenwerking met de notitie-app Evernote moet daar aan bijdragen. Een aanleiding voor de samenwerking was dat gebruikers van de Moleskine-app hun notities wilden synchroniseren met de applicatie van Evernote. Dat is nu mogelijk.

Stickers

Daarnaast heeft de samenwerking geleid tot een Moleskine boekje met stickers van Evernote, die helpen bij het online organiseren van de notities. Met behulp van een foto kunnen de offline notities in Evernote bewaard worden.

Volgens Berni zijn dit slechts de eerste resultaten van de samenwerking en hij verwacht in de toekomst meer te kunnen aankondigen.

Zie ook: Notitie-app Evernote wil het bedrijfsleven in