Europese consument slecht voor Puma

 HERZOGENAURACH - De omzetgroei bij Puma is in het eerste kwartaal gedaald ten opzichte van voorgaande kwartalen.

Dat kwam met name doordat consumenten in Europa de hand op de knip hielden als gevolg van de voortslepende schuldencrisis. Dat maakte de Duitse fabrikant van sportkleding woensdag bekend.

De omzet van Puma steeg met 6,1 procent tot 820,9 miljoen euro. In de regio EMEA, dat staat voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika, daalde de omzet echter met 1,7 procent tot 368 miljoen euro.

''Onze omzetcijfers geven aan dat we het moeilijk hebben in Europa'', aldus bestuursvoorzitter Franz Koch. In de overige regio's, Noord- en Zuid-Amerika en Azië, steeg de omzet met respectievelijk 10,9 procent en 17,2 procent.

De nettowinst daalde met 4,9 procent van 77,7 miljoen euro tot 73,9 miljoen euro. Ondanks de tegenvaller in Europa blijft Koch geloven in het realiseren van de doelstellingen voor dit jaar. De topman verwacht een ''hoog enkelcijferige'' omzetgroei en een winsttoename van rond de 5 procent.

Lees meer over:

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Bedrijfsnaam

Bedrijfsnaam
Een naar de eigenaar vernoemd bedrijf zou betere resultaten boeken. Maar is zo'n naam ook altijd handig?

Portemonnee

Portemonnee
NU.nl zet de belangrijkste wijzigingen voor je portemonnee op een rij.

NUwerk

Tip de redactie